تا خداوند مشکلات من را حل نکند نماز نمی خوانم!!!

تا خداوند مشکلات من را حل نکند نماز نمی خوانم!!!

تا خداوند مشکلات من را حل نکند نماز نمی خوانم!!!

http://uupload.ir/files/6zwy_12.jpg

برخى‏ می ‏گویند: «تا خداوند مشکلات ما را حل نکند نماز نمی خوانیم» آیا این درست است؟

  1. اگر قرار باشد نماز فقط برای بی مشکل ها باشد، پس هیچ کس نباید نماز بخواند. زیرا همه مردم به شکلی مشکلى دارند. خداوند می فرماید: «همانا ما انسان را در رنج و زحمت آفریدیم» همچنین حضرت على علیه السلام ‏فرمودند: «دنیا خانه‏اى است که با سختى‏ها عجین شده است»
  2. کسانی که می گویند: «تا خداوند مشکلات ما را حل نکند نماز نمی خوانیم» می پندارند که خداوند به نماز آنها احتیاج دارد و آنها با خداوند مبادله می کنند، نماز را می دهند و حل مشکلات را می گیرند در حالی که قرآن مى‏فرماید: « اگر همه مردم روى زمین کافر بشوند نقصى بر خدا وارد نیست و کمبودى براى خدا ایجاد نمى‏شود» خداوند نمی خواهد ما برای او نماز بخوانیم بلکه می خواهد ما برای سعادتِ خودمان نماز بخوانیم.
  3. آیا احتمال نمی دهند که مشکلات فعلى به جهت ناسپاسی هاى گذشته و ترک نماز باشد؟! قرآن نماز را بالاترین نمونه یاد خدا معرفی می کند. و در آیه دیگر می فرماید: «و هر کس از یاد من روى گردان شود، زندگى (سخت و) تنگى خواهد داشت!»
  4. آیا فکر نمی کنند با ترک نماز یکی از مهمترین ابزارهای حل مشکل را کنار گذاشته اند؟ آیا نمی دانند خداوند برای رفع مشکلات، کمک گرفتن از نماز را توصیه نموده است: « از صبر و نماز یارى جویید»
  5. همچنین وجود برخی مشکلات سبب رشد مؤمنین است و نباید آن را به عامل سقوط خود تبدیل نمود. حضرت موسى (ع) به خداوند عرض کرد: خدایا دوست ندارم که همیشه بیمار و ضعیف گردم و در عبادت من سستى پیدا گردد و هم دوست ندارم همیشه سالم باشم که تو را فراموش کنم، بلکه دوست دارم گاهى بیمار شوم که تو را یاد کنم و گاهى سالم شوم، و تو را شکرگذارم.

- لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فِی کَبَدٍ ؛ (بلد : 4)

- « دَارٌ بِالْبَلَاءِ مَحْفُوفَةٌ » (نهج البلاغة (للصبحی صالح) ؛ خطبه 226 ؛ ص348)

- « إِنْ تَکْفُرُوا أَنْتُمْ وَ مَنْ فِی الْأَرْضِ جَمیعاً فَإِنَّ اللَّهَ لَغَنِیٌّ حَمیدٌ» (ابراهیم، آیه 8) و در آیه دیگر می فرماید: « وَ مَنْ یَنْقَلِبْ عَلى‏ عَقِبَیْهِ فَلَنْ یَضُرَّ اللَّهَ شَیْئا» ؛ «هر کس به جاهلیت و گمراهى پسروى کند هرگز خدا را زیان نمى‏رساند». (آل عمران، آیه 144)

- وَ أَقِمِ الصَّلاةَ إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهى‏ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَرِ وَ لَذِکْرُ اللَّهِ أَکْبَر (عنکبوت :45)

- «وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِکْری فَإِنَّ لَهُ مَعیشَةً ضَنْکاً وَ نَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیامَةِ أَعْمى‏» ؛ (طه : 124)

-  «اسْتَعینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاة» ؛ (بقره : 45)

- «یَا رَبِ‏ لَا مَرَضٌ‏ یُضْنِینِی وَ لَا صِحَّةٌ تُنْسِینِی وَ لَکِنْ بَیْنَ ذَلِکَ أَمْرَضُ تَارَةً فَأَذْکُرُکَ وَ أَصِحُّ تَارَةً. فَأَشْکُرُکَ» ؛ (إرشاد القلوب إلى الصواب (للدیلمی) ؛ ج‏1 ؛ ص42)

منبع : راسخون

۵ ۰ ۱ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۱)

نماز ستون دین است هیچکدام از مشکلات نباید باعث ترک آن شود


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پوشش اصیل ایرانی - اسلامی

حضرت علی (علیه السلام) فرموده اند: صبانه المراه انعم لحالها و ادوم لجمالها: حفظ، حراست، پنهان کردن و دور داشتن زن از نامحرم بهترین نعمت و خوشبختی برای اوست و زیبایی، دلربایی و جذابیت او را گسترش می دهد.

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی