۷ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

نماز، مُهره بی بدیل انتظار

حضرت مهدی علیه السلام فرمودند: «هیچ چیز مانند نماز، بینی شیطان را به خاک نمی مالد»؛ و بنظر آیة الله بهجت (ره)، یکی از راههای اصلاح نماز، توسل جدّی در حال شروع نماز به حضرت ولی عصر علیه السلام است.

شهین کربلایی - بخش مهدویت تبیان
نمار ، حضرت مهدی

کسی نیست که شیعه باشد و در دل آرزو نکند از یاران ابرمرد زمان خود، حضرت ولی عصر علیه السلام باشد. ایشان دو گونه اصحاب دارند: اصحاب خاص که از یاران درجه یک و فرماندهان ارشد حکومت او در سطح جهان محسوب می شوند؛ و دیگری اصحاب عام هستند که گرچه توان بالای خدمت رسانی به جامعه جهانی را همچون گروه اول ندارند اما شیعه حضرت مهدی علیه السلام هستند و تا جایی که فهم و درک و قدرت عملی داشته باشند درصدد ایجاد رضایت اویند. عمده این رضایت با پارسایی و انجام فرامین الهی صورت می پذیرد. به عبارتی بندگان با اجتناب از هر آنچه موجب دوری از قرب خداوند تبارک و تعالی می شود و اقبال به هر آنچه موجبات قرب به او را فراهم می کند مرضی خداوند می شوند. در روایتی از امام ششم حضرت صادق علیه السلام آمده است: «من سرّ اَن یَکون مِن اصحاب القائم فلینتظر و مَن یعمل بالورع...»؛ هر کس خوش دارد از یاران قائم علیه السلام باشد باید منتظر باشد و پارسایی پیشه کند.

ادامه مطلب
۲ ۰ ۰ دیدگاه

بیست‌و‌چهارمین اجلاس سراسری نماز اعلام فراخوان داد

بیست‌و‌چهارمین اجلاس سراسری نماز در محورهایی نظیر ایده­‌ها و تجربیات موفق در توسعه و ترویج فرهنگ نماز و بهترین شیوه­‌های دعوت به نماز در نسل نو همراه با تشویق به طرح ایده‌های تجربیات موفق در نماز اعلام فراخوان داد. 
 
به گزارش  فارس، ستاد اقامه نماز همزمان با برگزاری بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز و سنجش دستاوردها» به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی مبنی بر ضرورت سنجش و محاسبه‌ واقع‌بین و خردمندانه تلاش‌های صورت گرفته در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز، فراخوان ایده و الگوهای موفق و فعالیت­‌های مؤثر در ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز برگزار می‌کند.


 
کلیه صاحب‌نظران و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در محورها و موضوعاتی نظیر ایده­‌ها و تجربیات موفق در توسعه و ترویج فرهنگ نماز، مسئولان و مدیران موفق و نمونه در زمینه اقامه نماز، بهترین شیوه­‌های دعوت به نماز در نسل نو، مساجد الگو و موفق در جذب نوجوانان و جوانان، فناوری­‌های نوین در آموزش نماز، پژوهش­‌ها و پایان نامه­‌های کاربردی و میدانی در زمینه نماز و الگوهای مردمی یاوران‌نماز به دبیرخانه بیست‌و‌چهارمین اجلاس سراسری نماز ارسال کنند.
 
همچنین شرکت‌کنندگان می‌تواننند ایده‌های تجربیات موفق خود را به نشانی تهران، خیابان انقلاب، خیابان قدس، نبش خیابان ایتالیا پلاک 98 ستاد مرکزی اقامه نماز –طبقه چهارم- دبیرخانه اجلاس و یا به پست الکترونیکیEjlas24@namaz.ir ارسال کنند.
 
درج مشخصات صاحب ایده شامل نام و نام‌خانوادگی، شماره تلفن تماس و پست الکترونیکی الزامی است، همچنین مهلت ارسال آثار 20 دی ماه جاری بوده و زمان اعلام نتایج هفته اول بهمن ماه از طریق پایگاه اطلاع رسانی ستاد انجام می‌شود.
 
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه اجلاس با شماره‌های 88995139 - 88995878 - 021 تماس بگیرند. 

۲ ۰ ۱ دیدگاه

نماز بلندترین فریاد هاست

نماز در کلام شهدا
شهید سید مرتضی آوینی : نماز بلندترین فریاد هاست و قامت ما به بلندای نماز است.یعنی قدرت ما را باید در نمازمان جست. شهید اسماعیل رضایئ : از شما میخواهم نماز را سبک نشمرید چرا که نماز را سبک بشمارید محکم ترین ستون دین را کوچک شمرده اید هرکس نماز را سبک بشمارد روی بهشت را نخواهد دید. شهید داوود میرزایی : همیشه در نمازهای جماعت و تا حد امکان در نماز جمعه شرکت کنید. - شهید آخوند رجبی علی: - و بدانید، نماز خوب انسان را از فحشاء و منکر دور می‌کند، نماز را با حضور قلب اقامه کنید... - شهید احمدی، علی: شما را در بر پاداشتن نماز و احکام الهی و روزه سفارش می‌کنم زیرا آنچه ما را موفق و پیروز می‌دارد، اسلام است و خدا. - شهید اعلایی، رضا: مردم شریف ایران! برای شناختن حق و باطل ایمان لازم است و لازمه ایمان تقوی می‌باشد به نظر من یکی از راه‌های به دست آوردن تقوی نماز و قران است.  – شهید امامیان، سید محمد جواد:‌ ما هنوز جزو هدایت نیافتگانیم به این دلیل که تعبد ما نسبت به شیطان خیلی بیشتر است. در نمازهایمان سست، در انجام فرائض سست، اصلاً در اصل بندگی ضعیف هستیم. اگر بنده واقعی او باشیم لذتی بالاتر از آن نیست. به شما سفارش می‌کنم که عبد خدا باشید نه غیر. - شهید بنی سعید، سید محمدحسن: هرگاه در نماز حضور قلب نداشتید بعد از آن یک صفحه قرآن بخوانید. - شهید پورسعید، حمید: نماز برّنده ترین سلاح برای نابودی دشمنان خدا و کمال انسانیت و کوبنده‌ترین سلاح برای دشمنان است.

۲ ۰ ۱ دیدگاه

بیست و هشت ماه صفر

۲ ۰ ۰ دیدگاه

اربعین ابا عبدالله علیه السلام

تمام یاس هایت را به شام از کربلا بردم

/چو برگشتم برایت یک چمن نیلوفر آوردم/

مسافر از برای یار سوغات آورد اما

/من از شام بلا داغ سه ساله دختر آوردم.

..اربعین حسینی تسلیت باد...

۲ ۰ ۰ دیدگاه

اولین مسابقه استانی وبلاگ نویسی نماز در دیلم برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی دیلم، دشتی صبح شنبه در نشست با مسولان انجمن های فرهنگی هنری شهرستان از برگزاری اولین دوره مسابقه وبلاگ نویسی نماز خبر داد .

عبدالصمد دشتی تصریح کرد: کمیته پشتیبانی، کمیته علمی، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی و کمیته هماهنگی از کمیته های تشکیل شده برای برگزاری این مسابقه است و دبیرخانه در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی دیلم مستقر است.

وی مسابقه وبلاگ نویسی نماز را جریانی تازه در کالبد فضای گفتمانی جامعه دانست و با تأکید بر ضرورت استمرار و مراقبت از این ظرفیت به وجود آمده در استان  افزود: مسابقه وبلاگ نویسی نماز یک پدیده‌ با سابقه فرهنگی علمی در استان و کشور است که نباید آن را درگیر مسائل خاص همچون استانداردهای مقاله نویسی و وبلاگ نویسی کرد.

وی بیان کرد: مسابقه در یک بخش و تا  ٣٠ اذر علاقمندان فرصت دارند که در مسابقه شرکت کنند و مهلت ارسال آثار از اول دی لغایت ١٠ دی ماه است.

ادامه مطلب
۱ ۰ ۰ دیدگاه

کتاب آموزشی احکام نماز - PDF

کتاب آموزشی احکام نماز - PDF

کتاب آموزشی احکام نماز - PDF

 آنچه در کتاب آموزشی احکام نماز می‌آید، مجموعه درس‌های احکام نماز (دروس ۲۷ تا ۵۷) از جلد اول «رساله‌ی آموزشی» احکام و مسائل شرعی است که مطابق با فتاوای حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی تهیه، تنظیم و منتشر شده است.
در این مجموعه‌ی آموزشی، علاوه بر موارد موجود در رساله‌ی «اجوبة الإستفتائات»، استفتائات جدید نیز اضافه و از جزوه‌های دروس خارج فقه معظم‌له نیز بهره گرفته شده است، تا بر غنای آموزشی مجموعه،‌ بر طبق اسلوب و بیان معظم‌له اضافه شود.
دفتر استفتائات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای این رساله‌ی آموزشی را تأیید و عمل به آن را مجزی اعلام کرده است.

لینک های دانلود

حجم فایل

رمز فایل

پرسش و پاسخ


راهنمای نصب
 

منبع : http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=28288

 
۱ ۰ ۰ دیدگاه


پوشش اصیل ایرانی - اسلامی

حضرت علی (علیه السلام) فرموده اند: صبانه المراه انعم لحالها و ادوم لجمالها: حفظ، حراست، پنهان کردن و دور داشتن زن از نامحرم بهترین نعمت و خوشبختی برای اوست و زیبایی، دلربایی و جذابیت او را گسترش می دهد.

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی